21 juni, 2012

Jill Greenberg

Hej där,

Snart är det helg, men innan det tänkte jag bara tipsa om en helt fantastisk fotograf!! När jag studerade på Gamleby Fotoskola så hade jag praktik hos Jill Greenberg i Los Angeles. VILKEN kvinna! och VILKA AH MAH ZING bilder hon tar. Älskar hennes serier på björnar, apor, gråtande barn.

Om man tittar på hennes hemsida www.jillgreenberg.com så märker man direkt att hon har sin egen nisch, hon gör det på sitt sätt, och har en fantastisk ljussättning. Hon använder ofta ett ljus som hon kallar "The Monkey Light" för det var ett ljus som hon kom på när hon skulle fotografera porträtt på apor. Hennes retusch är också helt fantastisk.

Jag lärde mig extremt mycket när jag var hos henne, häftigt med en sån framgångsrik person i fotografibranschen. Här kan du se lite bilder som hon har tagit:





Foto: Jill Greenberg



Så nu kan ni låta er inspireras!

Hoppas ni får en underbar midsommar, ska bli SÅ skönt med långhelg. PS. City Studios har öppet hela helgen.

Vi hörs snart,
Josefin M

Inga kommentarer: